Terug in Nederland! Yes, ik heb zin om weer te werken. Het lekkere van thuis komen vind ik ook altijd dat ik weer heerlijk 100% clean kan eten. De komende week staan er veel zelfgemaakte soepen en salades op het menu. Ik ben echt een soepenmens, dan weet ik dat ik lekker veel groenten binnen krijg en het is zo lekker. In de ochtend weer heerlijke havermoutontbijtjes, avocado’s of eitjes. Ook weer heerlijk sporten. Zin in!

Meteen een eerste leuke en drukke week bij Inge van Haselen. Wat een gezellig, fijn en warm team, hier voel ik mij welkom. Verder voel ik me gewoon goed en energiek. Ik merk dat mijn obstipatie minder word, mede omdat ik weer gezond en voedzaam kan eten. Mijn buik ziet er nog plat uit, zelf voel ik wel dat mijn baarmoeder wat groter wordt. Maar geen kip die zou zien dat ik zwanger ben.

Tijdens mijn vorige zwangerschap waren mijn borsten in week zeven al ruim een cup groter. Ook dat heb ik nu niet, wat ik wel prettig vind. Mijn vriend wat minder, met mijn klein B cup stond ik niet vooraan de rij toen ze borsten uitdeelde. Maar zelf vind ik het goed bij mijn figuur passen. Ik ben niet zo’n praktisch ingesteld type, maar tijdens het sporten vind ik het wel handig om kleine borsten te hebben. Kortom lichamelijk is er nog weinig gebeurd. Ik kan lang genoeg met een grote buik lopen dus ik hoop dat ik het ook even zo houd.

Ik weeg mezelf altijd één keer per week. Eigenlijk ben ik niet zo van het wegen omdat je vetpercentage veel meer zegt. Toch vind ik het prettig idee om mezelf elke week te wegen. Ik weeg rond de 64 kilo en gelukkig is dat nog steeds het geval – ook na de vakantie. Ik ben een lange vrouw van 184 meter. Omdat ik gezond eet en sport ben ik slank, dit figuur heb ik al jaren en past goed bij mij.

Wat eet ik nu zoal op een dag? Ik probeer flink te variëren qua ontbijt, lunch en avondeten. Je lichaam heeft elke dag andere voedingsstoffen nodig. Simpel gezegd eet je ook niet elke dag broccoli toch?havermout

Ik begin mijn dag bijvoorbeeld met havermoutpap, een stukje fruit, wat lijnzaad en chiazaad en een theelepel amandelpasta er door geroerd. Als lunch een halve avocado, een gekookt eitje op een rijstwafel met roomboter belegd en daarnaast wat rauwkorst. Rond vier uur vind ik het lekker om een groentesap te drinken (eigenlijk is dit beter om dit in de ochtend op een nuchtere maag te drinken). Als ik geen groentesap drinken dan kies ik bijvoorbeeld voor een handje noten. In de avond kies ik deze week veel voor soep, bijvoorbeeld voor een lekkere gezonde linzensoep.

Nog steeds zie ik lichamelijk weinig verandering.

Tot volgende week!

Veel liefs,
Thecla