Trainen als je zwanger bent? Doe deze oefening

Als je zwanger bent is het extra belangrijk om je lichaam te trainen. Door goed te blijven bewegen behoud je energie, slaap je beter en heb je minder last van zwangerschapskwaaltjes. En ook niet geheel onbelangrijk, je komt minder aan en zult na je bevalling je zwangerschapskilo’s sneller kwijt raken.

Trainen = Meer zuurstof voor je baby

Trainen is niet alleen goed voor jezelf maar ook voor je baby. Zo is je placenta beter doorbloed en heeft je baby meer zuurstof als je lekker door blijft sporten.

Oefening uit de cursus ZwangerPuurGezond

Nu kun je niet zomaar elke training doen tijdens je zwangerschap. Daarom heb ik voor mijn nieuwe cursus ZwangerPuurGezond een aantal workouts opgenomen met Personal Trainer en Health Coach Inge van Haselen.

Inge van Haselen geeft je tips welke oefeningen goed zijn om tijdens je zwangerschap te blijven doen. Vanaf het tweede trimester mag je je rechte buikspieren bijvoorbeeld niet meer trainen maar er zijn genoeg leuke oefeningen die wel mee kunt doen. Ik geef je vast een voorproefje, doe meteen even mee met de video bovenaan deze pagina!

Binnenkort…

Ondertussen ben ik druk bezig met de laatste loodjes voor de nieuwe cursus ZwangerPuurGezond. Met complete, gezonde menu’s voor drie weken en twee complete workouts. Het wordt super, ik houd je op de hoogte.

Veel liefs,
Thecla

Thecla Dekker, voedingscoach op het gebied van hormonen

PS: De nieuwe cursus ZwangerPuurGezond komt uit op donderdag 15 juni. Houd je mailbox in de gaten en ontvang een spetterende early bird korting. Sta je nog niet op onze mailinglijst? Meld je dan hier aan.